020- 8943131 info@clinic4all.nl

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden van Clinic 4 all B.V.
Adres: Runmoolen 29A, 1181NZ te  Amstelveen Inschrijving KvK: 96517700

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle door Clinic 4 all gesloten behandelovereenkomsten. Op verzoek van de cliënt zijn de algemene voorwaarden te allen tijde verkrijgbaar en worden zij desgewenst kosteloos aan hem/haar toegezonden.

Algemene voorwaarden:

1. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Behandeling: alle behandelingen die door Clinic 4 all worden uitgevoerd.
Behandelovereenkomst: de door Clinic 4 all B.V. met een cliënt gesloten overeenkomsten betreffende een behandeling.
Cliënt: de persoon op wie de behandelovereenkomst betrekking heeft (de opdrachtgever)
Clinic 4 all (de opdrachtnemer): Clinic 4 all B.V. gevestigd aan Runmoolen 29A te Amstelveen en ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 96517700; en haar medewerkers en de daaraan verbonden al dan niet vrijgevestigde medici en consulenten.

2. Toepasselijkheid van de algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en behandelovereenkomst van Clinic 4 all, ook indien voor de uitvoering daarvan door Clinic 4 all een derde wordt ingeschakeld.
2. Indien enige bepaling in deze algemene voorwaarden nietig is of wordt vernietigd, dan laat dat de andere bepalingen in stand.
3. Clinic 4 all heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen.
4. Van deze algemene voorwaarden mag slechts worden afgeweken indien Clinic 4 all daarmee uitdrukkelijk en schriftelijk heeft ingestemd. Algemene voorwaarden van de cliënt worden niet geaccepteerd.

3. Behandelingsovereenkomst en Informed Consent
1. De cliënt wordt voorafgaand aan de behandeling uitgebreid geïnformeerd over de mogelijke uitkomsten en risico’s.
2. Voor aanvang van de behandeling dient de cliënt een informed consent formulier te ondertekenen, waarmee hij/zij akkoord gaat met de voorgestelde behandeling en de mogelijke risico’s en complicaties.

4. Beperking van verantwoordelijkheid en resultaten bij behandeling
1. Voor esthetische behandelingen waarbij het resultaat afhankelijk is van individuele factoren zoals huidtype, lichaamsreacties en genezingsprocessen, kan Clinic 4 all geen garantie geven op een specifiek resultaat.
2. Alle geneeskundige behandelingen betreffen een inspanningsverbintenis en geen resultaatverbintenis. Er kan derhalve geen garantie worden gegeven op een resultaat. Complicaties kunnen optreden, zoals een infectie, een bloeduitstorting, weefselversterf/necrose, hypertrofisch/lelijk litteken, blindheid, een gevoelloze huid/zenuwschade etc. Absolute symmetrie is niet te garanderen.
3. Soms is het noodzakelijk om een aanvullende behandeling uit te voeren voor het verkrijgen van een goed eindresultaat. Deze aanvullende behandeling brengt extra kosten met zich mee.

5. Uitvoering behandelingsovereenkomst
1. Een cliënt gaat een behandelovereenkomst aan met Clinic 4 all. Medewerkers van Clinic 4 all worden nimmer contractpartij van de cliënt.
2. Clinic 4 all heeft het recht behandelingen te laten verrichten door een derde.

6. Medewerkingsplicht
1. De cliënt geeft Clinic 4 all naar beste weten de inlichtingen en de medewerking die deze redelijkerwijs voor het uitvoeren van de behandelovereenkomst behoeft en dient de adviezen van Clinic 4 all op te volgen.
2. De cliënt dient zich steeds op eerste verzoek van Clinic 4 all te kunnen legitimeren met een wettelijk erkend legitimatiebewijs voorzien van een BSN. Kan een cliënt een dergelijk legitimatiebewijs niet tonen, dan is Clinic 4 all gerechtigd de behandelovereenkomst op te schorten. De kosten daarvan komen voor rekening van de cliënt.

7. No show
1. Indien een cliënt een afspraak annuleert of verzet, danwel niet verschijnt:
• Consultafspraak : €50, in rekening gebracht indien de annulering of verplaatsing 24 uur of korter voor de afspraak plaatsvindt.
• Behandeling (bijvoorbeeld laser-, injectables- of huidverbeteringbehandeling): 25% van het daarvoor geldende tarief in rekening gebracht, indien de annulering of verplaatsing 24 uur of korter voor de behandelafspraak plaatsvindt.
• Annuleren, uitstellen of verzetten van een behandeling bij ziekte of letsel vereist een getekende schriftelijke medische verklaring van uw huisarts of behandelend specialist waarin staat dat de geplande behandeling niet op de geplande behandeldatum kan plaatsvinden.
2. Afspraken kunnen uitsluitend per mail (info@clinic4all.nl) worden geannuleerd.

8. Geheimhouding
1. Clinic 4 all zal voldoen aan haar beroepsgeheim, tenzij het recht de kliniek tot het doorbreken van haar geheimhoudingsplicht verplicht en behoudens een geval van overmacht.
2. Clinic 4 all heeft het recht om informatie te gebruiken voor statistische doeleinden. Clinic 4 all zal er daarbij voor zorgdragen dat de informatie niet te herleiden is tot de individuele cliënt.

9. Overmacht
1. De kliniek is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting jegens de cliënt indien de kliniek daartoe wordt gehinderd als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan haar schuld en ook niet anderszins voor haar rekening komt. Van een dergelijke omstandigheid is onder meer sprake ingeval van een staking, een onvoorzienbaar tekort aan personeel, ziekte van een behandelaar, vertrek van een behandelaar, een algemeen gebrek aan de benodigde (grond)stoffen en/of andere benodigde zaken of diensten die nodig zijn voor het uitvoeren van de opdracht.
2. Tijdens een periode van overmacht worden de verplichtingen van Clinic 4 all opgeschort. Als die periode langer duurt dan zes maanden, hebben beide partijen het recht om de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
3. Als Clinic 4 all op het moment van intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan en de behandelovereenkomst op grond van lid 2 wordt ontbonden, dan heeft de kliniek het recht het reeds uitgevoerde deel te factureren.
4. Als de cliënt op het moment van intreden van de overmacht een behandeling al geheel of gedeeltelijk heeft betaald en de behandelovereenkomst op grond van lid 2 wordt ontbonden, dan heeft hij/zij recht op terugbetaling indien en voor zover de behandeling niet heeft plaatsgevonden.
5. Zowel Clinic 4 all als de cliënt behouden het recht te allen tijde wegens aantoonbare bijzondere omstandigheden (overmacht), de datum en/of tijd voor de behandeling te verzetten.
6. Clinic 4 all behoudt zich het recht de geplande behandeling, ingreep of operatie door een andere bevoegde specialist te laten uitvoeren.

10. Betaling van de behandeling
1. Clinic 4 all heeft het recht om tarieven te wijzigen. Voor elke behandeling geldt het tarief dat op de site van Clinic 4 all staat op het moment dat de behandeling plaatsvindt.
2. De cliënt dient het volledige bedrag van de behandeling/aankoop van producten direct te voldoen direct na de behandeling
3. Clinic 4 all heeft geen overeenkomsten met zorgverzekeraars, u dient uw behandeling dan ook zelf te betalen.
4. Genoemde prijzen (bijvoorbeeld op de website of in de offerte/behandelovereenkomst) zijn altijd onder voorbehoud van tikfouten.

11. Wijziging, opzegging, opschorting of ontbinding van de behandelovereenkomst
1. Indien tijdens de uitvoering van de behandelovereenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen daarover in overleg treden. De cliënt stemt met een wijziging of aanvulling in indien dat redelijkerwijs van de cliënt kan worden verlangd.
2. Clinic 4 all heeft het recht de behandelovereenkomst te ontbinden, op te zeggen of op te schorten:
– indien de cliënt zich onbehoorlijk of onheus gedraagt jegens Clinic 4 all;
– indien de cliënt voor de behandeling niet aan de betalingsvoorwaarden heeft voldaan;
– indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst in redelijkheid niet van Clinic 4 all kan worden verlangd.
3. Indien de opzegging, opschorting of ontbinding aan de cliënt is te wijten danwel voor diens rekening komt, dan heeft Clinic 4 all het recht de daaruit voortvloeiende schade op de cliënt te verhalen.
4. Clinic 4 all heeft zowel voor de behandeling als tussentijds het recht om de uitvoering van de behandeling op te schorten, tot het moment dat cliënt het verschuldigde bedrag aan Clinic 4 all heeft voldaan. De cliënt behoudt de mogelijkheid tot behandeling.

12. In gebreke blijven van betaling
Door het feit dat Clinic 4 all op de vervaldatum van de betalingsvoorwaarden niet de beschikking heeft gekregen over het volledige bedrag van deze betalingsvoorwaarden, is de cliënt zonder enige kennisgeving in gebreke van betaling gebleven.

13. Informatie voor presentatiedoeleinden
Slechts wanneer schriftelijk toestemming is verkregen van de cliënt zal Clinic 4 all (publiekelijk) gebruik maken van de informatie, die men verkregen heeft voor, tijdens en/of na de behandeling.

14. Aansprakelijkheid
1. Indien Clinic 4 all aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid in ieder geval beperkt tot maximaal het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekeraar in een voorkomend geval uitkeert. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat, of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van Clinic 4 all beperkt tot het bedrag van de factuur. De verjarings- en vervaltermijn van een vordering van de cliënt is in afwijking van de wettelijke termijn, één jaar.
2. Clinic 4 all is slechts aansprakelijk voor lichamelijke en/of materiële schade, welke rechtstreeks is ontstaan bij de uitvoering van de overeengekomen diensten en welke schade rechtstreeks het gevolg is van een aan Clinic 4 all toe te rekenen tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst.
3. Clinic 4 all is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat de medewerker is uitgegaan van door of namens de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. Clinic 4 all is niet aansprakelijk voor schade jegens derden. Opdrachtgever wordt bij het sluiten van een overeenkomst met Clinic 4 all steeds geacht Clinic 4 all hiervoor te vrijwaren.
5. Clinic 4 all aanvaardt geen aansprakelijkheid voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
6. Clinic 4 all is op geen enkele manier aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade als gevolg van of verband houdend met (het gebruik van) de door Clinic 4 all verstrekte informatie of geleverde diensten, tenzij anders bij Wet bepaald.
7. De opdrachtgever is aansprakelijk voor vergoeding van de schade die Clinic 4 all lijdt als gevolg van een tekortkoming van de opdrachtgever of van de Patiënt in de nakoming van hun verplichtingen uit deze overeenkomst.
8. Verwijzingen naar andere websites, apps of bedrijven zijn slechts ter informatie van de betreffende lezer. Elke aansprakelijkheid met betrekking tot websites, apps of bedrijven die niet direct aan Clinic 4 all zijn gelieerd, wordt afgewezen.
9. Als ten behoeve van de uitvoering van de behandelingsovereenkomst verrichtingen worden verricht in een kliniek die geen partij is bij deze overeenkomst, is deze kliniek voor een tekortkoming mede aansprakelijk alsof zij zelf partij is bij de behandelingsovereenkomst.
10. Clinic 4 all is niet aansprakelijk voor schade aan of vermissing van de eigendommen van een cliënt. De cliënt dient zelf de nodige zorg in acht te nemen om schade aan of vermissing van zijn eigendommen te voorkomen.
11. De opdrachtgever is aansprakelijk voor vergoeding van de schade die Clinic 4 all lijdt als gevolg van een tekortkoming van de opdrachtgever of van de patiënt in de nakoming van hun verplichtingen uit deze overeenkomst.

15. Geschillen
1. Op de behandelovereenkomsten met Clinic 4 all is het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die verband houden met deze behandelovereenkomsten worden beslecht door de bevoegde rechter.
2. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter en/of klachten- of geschilleninstantie doen nadat zij zich hebben ingespannen het geschil in onderling overleg te beslechten.

16. Klachtenregeling
1. Clinic 4 all hanteert een op de wet gebaseerde en voldoende bekend gemaakte regeling voor de opvang, en afhandeling van klachten en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Onderdeel van de klachtenregeling is de door de wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg bedoelde klachtenfunctionaris. Deze zorgt o.a. voor opvang van de klacht, kan bemiddelen en een oplossing voor de klacht aandragen. De klachtenfunctionaris kan bovengenoemde werkzaamheden onafhankelijk uitvoeren. De naam en contactgegevens van deze functionaris staan in de boven bedoelde klachtenregeling.
3. De klachtenregeling wordt op verzoek aan de Patiënt ter beschikking gesteld en is te vinden is op de website: https://clinic4all.nl/klachtenregeling/
4. Klachten over de uitvoering van de Behandelingsovereenkomst moeten tijdig, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Clinic 4 all nadat Opdrachtgever en/of Patiënt vermeende gebreken heeft geconstateerd.
5. Bij de klachtenfunctionaris ingediende klachten worden afgehandeld binnen uiterlijk 6 weken gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Clinic 4 all per omgaande geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie van de termijn waarbinnen de Opdrachtgever en/of Patiënt een meer uitvoerig antwoord kan verwachten, met een maximum van verlenging met 4weken.
6. Als de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

17. Vordering van betalingen
1. Voor rekening van de cliënt komen voorts alle door Clinic 4 all te maken kosten in verband met de invordering, zowel gerechtelijke als buiten gerechtelijke.
2. Zolang Clinic 4 all zelf met de invordering bezig is bedragen de buitengerechtelijke kosten, met een minimum van 30 euro, 15% van de vordering.
3. Wanneer na de laatste (2e) herinnering niet binnen 7 dagen een betaling is ontvangen, biedt Clinic 4 all de vordering van deze factuur automatisch aan bij het incassobureau.
4. Indien Clinic 4 all derden voor de invordering inschakelt is de cliënt de totale werkelijk door Clinic 4 all gemaakte buitengerechtelijke kosten verschuldigd, met een minimum van 15% van de vordering en met een minimum van € 175.
5. Ingeval van gerechtelijke interventie komen naast de buitengerechtelijke kosten tevens de geliquideerde proceskosten voor rekening van de cliënt. Voor zover Clinic 4 all gehouden is tot betaling van omzetbelasting over de invorderingskosten, worden vermelde invorderingskosten daarmee verhoogd.

18. Prijswijzigingen
1. Clinic 4 all behoudt zich het recht voor om zonder nadere kennisgeving de tarieven van de prijslijst te wijzigen. De nieuwe tarieven gelden vanaf het moment van bekendmaking.
2. Mocht op een behandeling een wettelijke prijsvoorschriften van toepassing zijn geschiedt de prijsstelling overeenkomstig de geldende prijsvoorschriften van de Nederlandse Zorgautoriteit of enig ander daartoe wettelijk aangewezen orgaan.
3. Prijzen van lopende behandelingen blijven gelden. Hetzelfde geldt voor offertes echter alleen zolang de offerte geldig is. Reageert men na de aangegeven offertedatum dan gaat de cliënt automatisch akkoord met de nieuwe prijs.

19. Verrekening
Een beroep van de cliënt op verrekening is niet mogelijk wanneer de tegenvordering van de cliënt door Clinic 4 all op goede gronden wordt bestreden.

20. Behandelovereenkomst
1. Wanneer de cliënt mondeling of schriftelijk een behandeling toezegt geldt deze communicatie als een bindende overeenkomst om de behandeling te ondergaan en treden de annuleringsvoorwaarden in werking (lid 6).
2.Wanneer het informed consent / de behandelovereenkomst is getekend en geretourneerd, is deze bindend voor beide partijen.
3. De cliënt gaat een behandelovereenkomst aan met Clinic 4 all.

21. Privacy en gegevensbescherming
1. Clinic 4 all handelt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en zorgt ervoor dat de persoonsgegevens van de cliënt adequaat worden beschermd.
2. De cliënt heeft recht op inzage, correctie en verwijdering van zijn/haar persoonsgegevens. Verzoeken hiertoe kunnen schriftelijk worden ingediend bij Clinic 4 all.
3. Clinic 4 all zal persoonsgegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, tenzij anders vereist door de wet.

22. Toepasselijkheid van elektronische communicatie
1. Indien de cliënt met Clinic 4 all communiceert via elektronische middelen, zoals e-mail of online formulieren, erkent de cliënt dat communicatie via deze middelen inherent onzeker kan zijn. Clinic 4 all is niet aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit het gebruik van elektronische communicatie.
2. Elektronische communicatie tussen Clinic 4 all en de cliënt wordt als rechtsgeldig beschouwd, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

23. Beveiliging van persoonsgegevens
1. Clinic 4 all neemt passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of onrechtmatige verwerking. Deze maatregelen waarborgen een passend beveiligingsniveau, rekening houdend met de stand van de techniek en de aard van de te beschermen gegevens.
2. In geval van een datalek dat waarschijnlijk een hoog risico inhoudt voor de rechten en vrijheden van de cliënt, zal Clinic 4 all dit onverwijld melden aan de cliënt en de relevante toezichthoudende autoriteit, zoals vereist door de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

24. Beeldmateriaal
1. Indien de cliënt toestemming geeft voor het maken van beeldmateriaal (foto’s, video’s) voor medische doeleinden, zal dit uitsluitend worden gebruikt voor het vastleggen van het behandelproces.
2. Gebruik van beeldmateriaal voor andere doeleinden, zoals publicatie of educatie, zal alleen plaatsvinden met schriftelijke toestemming van de cliënt.

25. Intellectueel eigendom
1. Alle door Clinic 4 all verstrekte materialen, zoals brochures, voorlichtingsmateriaal en documentatie, zijn uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik door de cliënt. Het is niet toegestaan deze materialen te verveelvoudigen, openbaar te maken of te distribueren zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Clinic 4 all.
2. Clinic 4 all behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op de verstrekte materialen.

26. Evaluatie en Feedback
1. Na afloop van een behandeling kan Clinic 4 all de cliënt verzoeken om feedback te geven over de geleverde zorg. Dit helpt de kliniek bij het verbeteren van haar diensten en het verhogen van de kwaliteit van zorg.
2. Feedback wordt vertrouwelijk behandeld en alleen gebruikt voor interne evaluatie en verbetering van de dienstverlening.

27. Rechtskeuze en bevoegde rechter
1. Op de behandelovereenkomsten en op alle rechtsverhoudingen waarbij Clinic 4 all partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die verband houden met deze behandelovereenkomsten worden beslecht door de bevoegde rechter.
2. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter en/of klachten- of geschilleninstantie doen nadat zij zich hebben ingespannen het geschil in onderling overleg te beslechten.